Dokumentär på svt som väckte starka känslor=(

Jag kollade förut på en dokumentär om några ungdomar från göteborg som var fast i drogmissbruk. Kan ju utan tvekan säga att de finns inte NÅGON dokumentär som påverkat mej så. Jag känner mej helt tom nu efter att ha sett den. Man kan nog inte förstå hur dom känner sig och hur svårt de verkligen är att ta sig ur det. Man ser hur dom kämpar men kommer aldrig ur de. De va så hemskt att se denna kille gå ner sig så himla mycke=( Dom följde dom under några år. Man såg hur han förändrades undertiden. så hemskt=(
Dom får ju ingen hjälp heller, de enda dom gör att skriva ut mer tabletter till dom. Vad i helvete tänker svenska läkare med? Skriva ut starka tabletter till någon som är drogberoende och som dessutom försökt ta livet av sig ett antal gånger. Jag fattar verkligen inte hur sverige fungerar, Hans mamma försökte få hjälp åt denna killen men fick inte hjälp någonstans, de enda dom gjorde var att skriva ut mer tabletter. Det som krävdes för att få hjälp var ett självmordsförsök!!! då tog dom in han på ett hem...De är för jävligt hur denna jävla värld fungerar. Jag blir så jävla arg att jag finner inte ens ord för de!

Den killen som de handlade mest om va nu idag inne på hem igen. Jag blir så himla ledsen när jag ser sånt här. Jag kan inte förstå hur sånt här kan få hända.

Jag har alltid velat bli frisör men nu vet jag nog verkligen vad jag vill bli. Jag vill jobba med såna här ungdomar, ungdomar som har drogmissbruk. Jag vill verkligen hjälpa dessa underbara människor som har de så svårt. Jag ville verkligen bara hjälpa denna killen till ett bättre liv. Jag ville bara krama om han å säga att allt skulle bli bra.

Så nu vet jag precis vad jag ska göra med mitt liv.Jag vill ge dessa människa ett liv som dom förtjänar. Jag tror de finns många som ser ner på dessa människor och jag inte fatta hur fan man kan de. och vissa sitter nog där hemma och tänker att dom får skylla sig själva. Jag hatar såna människor, jag kan inte förstå hur man kan tänka så. Dom har förmodligen inte haft de så lätt och så har de börjat med lättare saker och sen gått över till tyngre=(

Så jag har en liten fråga nu.. Är det någon som vet om man måste ha en utbildning för detta, och isåfall vart dom finns ?

Och här kan ni se dokumentären... http://svtplay.se/t/103478/dokumentar Måste ses!

Kommentarer
Postat av: Me

Du kan läsa till Mentalskötare, läs psykiatri på t.ex. Komvux och prata med din lärare.

2009-04-06 @ 11:15:48
Postat av: Anonym

socionomprogrammet

2009-04-06 @ 22:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0