Värsta dagen i mitt liv.

De här nog den absolut den värsta dagen i mitt liv. Dagen började inte så bra men när jag väl var på jobbet så kände mej faktiskt ganska bra, timmarna gick och tillslut skulle jag ha min rast och då ringde jobb-telefonen , och de va till mej, de var min bror. Han ringde sa att min häst hade ramlat och skadat sig. Jag frågade om de var allvarligt men ingen kunde svara.inte ens vetrinären. Så jag fick gå från jobbet och åka till stallet och när kommer fram förstår jag att detta är allvarligt och vi får åka till slöingen med henne. När vi får träffa vetrinären så säger han direkt att detta är allvarligt och de är bara att välja mellan operation eller avliva henne. jag blev helt förtvivlad.. efter allt som hänt... så händer detta. Och ävem om vi valde operation så var de inte säker att hon skulle klara sig endå, För de var senan som hade gått av.  Jag fick lite tid på mej att välja. Det första var att avliva.Jag ville bara de bästa för henne. att hon skulle få de liv hon förtjänar, Min prinsessa! Men efter att fått gå in i box med henne och suttit med henne, då fanns de bara ett alternativ. Hon skulle klara detta för något annat skulle jag inte klara. Även om hon inte hade klarat de så hade vi iaf gjort ett försök. Jag ser i ögonen på henne . hon är inte redo att lämna än, även fast hon är så gammal.

Tillslut kommer vetrinären och frågar om mitt beslut. Operationen ska börja direkt och dom ger henne lugnade och smärtstillande och sen väntade vi en stund tills dom var klara. Jag säger hej då till min prinsessa. och jag vet inte om jag skulle få se henne igen eller inte. Senan kunde vara så skadad att dom kanske hade vart tvunga att avliva under operationen. Jag, min syster och pappa åkte hem. eftersom de va de vetrinären sa till oss göra och att han skulle ringa sen. jag ville inte åka=( inte lämna min fina underbara.

väl hemma sitter jag i timmar å väntar och tillslut ringer dolt nummer på telefonnen. De är vetrinären, jag trodde direkt att han skulle säga att hon inte hade klarat de.. för jag ville inte hoppas. Men de hade hon =) Men fortfarande är de inte säkert att hon kommer överleva detta. MEn jag hoppas så. jag klarar inte att en till nära ska lämna mej. Min fina häst som jag haft i nästan 10 år. Min gumma kommer att få stanna kvar där nere i minst 2 veckor för att hon går på så starka mediciner och massa antibiotika. Hon hade även fått en infektion , vilket inte alls var bra men väldigt vanligt. Jag hoppas mormor och peter hjälper henne där uppe från himlen. Jag vill ha min fina tjej kvar ett tag till.

Jag kan inte förstå att hon kunnat ramla så illa =( De va värsta såret jag sett. Hon måste ha haft fruktansvärt ont=( Jag ber nu för all kraft att hon ska klara detta. Min fina Coquette. Aldrig har jag varit så ledsen, att se någon man älskar ha så ont :( Hon får bara inte bli sämre nu. hon måste klara detta! detta är ca. 25 % chans, vilket inte är så stort .  JAg tror på min prinsessa. Hon är stark och kämpar för min skull! jag ska göra allt jag kan för att göra henne bra! Jag tittar hela tiden på min telefon , dom kanske ringer. Jag vill inte hoppas för mycke för att sedan bli så ledsen..

Detta kanske bara är ett djur för er, men för mej är hon allt! hon är den finaste!Hon har alltid fått mej att må bra när jag varit nere. Jag har så många fina minnen med henne. Hon kan tillochmed pussas när man säger puss=)Hon är min livkamrat, vilket kanske låter sjukt i era öron men hon är verkligen. Jag hoppas nu ni alla håller tummarna för att min prinsessa ska bli frisk. Mina fina älskling.

Kommentarer
Postat av: Anna

Håller tummarna! Har själv häst, vet precis vilken relation man får till dem. Hoppas verkligen hon blir bra! =) Lycka till

2009-02-13 @ 11:39:23
URL: http://annathisismethen.blogspot.com
Postat av: kakan

Men Herregud Lina! :( Hoppas verkligen det går vägen för er att hon klarar sig fy sånt är inte roligt vet själv hur det är och hur ont det gör men var stark! massa kramar!

2009-02-13 @ 12:36:21
URL: http://kakaans.blogg.se/
Postat av: joanna

ag tänker på er

2009-02-15 @ 13:25:46
URL: http://missjoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0