Att få tillbaka självförtroendet.tips?

Jag har funderat lite, som alltid typ=P
Men alltså jag undrar hur får jag tillbaka mitt självförtroende när de gäller killar? För mitt självförtroende när de gäller mej själv är bra, men när de gäller killar så är de just nu i botten..
Efter ha vart tillsammans med en som ljugit,varit otrogen och gjort så jag trott att allt jag gjort är fel..
Förr tog jag på mej de mest i vårat förhållande som om allt var mitt fel.

Så nu har jag svårt att lita på killar, och känner mej så himla osäker, så fort de e något som en sån liten sak som inte svar på ett sms så tror jag genast att han inte intresserad. Och jag måste typ hela tiden ställa frågor känns de som. Och även om jag vet att de så dumt så gör jag de..

Så jag undrar, e de någon som har några tips?Hur ska jag få bort min osäkerhet?jag mår faktiskt skit dåligt av de.

Kommentarer
Postat av: A

Börja med att tänka utifrån dig själv Lina....om du inte svarar på ett sms som du får, vad brukar det då bero på? Du kanske jobbar och inte har tid att svara...eller du kanske står i duschen....du kanske är med kompisar och inte har märkt att du har fått ett sms...osv.

Vet att det är ett långt och svårt projekt det där med att våga lita på någon igen efter att man har blivit sviken och lurad men alla killar är inte falska även om man gärna tror det när man har gått igenom det som du har ( och jag med för den delen även om det va länge sen nu).

Du får helt enkelt ge dig själv tid att våga lita på någon igen....det blir bättre, tro mig! =)

Och det viktigaste....tänk på att du är en toppentjej och du är superbra precis som du är....och om en kille lurar och sårar dig, går bakom din rygg och är otrogen...då är han inte vatten värd och synd för honom då när han får "talk to your ass when you´re leaving".....hans förlust inget annat!!!!

Finns så många andra där ute som skulle plocka ner månen åt dig om dom fick chansen.....så varför ska du nöja dig med nått mindre än det!??! =)

Kram A

2009-07-13 @ 21:23:21
Postat av: Random

Ja du lina förstår inte riktigt hur du har kommit till den här punkten. Du har aldrig varit sån förut och jag vet att du innerst inne har det självförtroendet =) De e bara att köra och gör nu inte misstaget att jaga killar det är inte så de fungerar killar ska jaga dig ;)

2009-07-14 @ 00:22:01
Postat av: ...

det är skillnad på självförtroende och självkänsla. att ställa frågor för att du blir osäker skrämmer killar. Du behöver inte en kille för att du ska känna dig värdefull. Anser du att du duger som du är så syns det, och det attraherar

2009-07-14 @ 23:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0